Válogatott publikációk
MTMT azonosító: 10050535
Magyar Tudományos Művek Tára (MTMT) publikációs jegyzék innen letölthető.
MTMT közlemény és idéző összefoglaló táblázat innen letölthető.
ORCID adatbázisban szereplő közlemények innen letölthetők.
Monografikus művek
- Az oktatásinformatika módszertana a felsőoktatásban – PedagógiAI kiegészítés (társszerző) Károli Gáspár Református Egyetem IKT Kutatóközpontja, L'Harmattan Kiadó, Budapest, 2025. ISBN: 9786156637642
- Pedagóguskép-pedagógusképzés: A református pedagógusképzés eredményei a pálya- és hivatásszociológiai folyamat horizontján, (társszerző), Nagykőrös: Károli Gáspár Református Egyetem Pedagógiai Kar (2023) (ISBN: 978-615-6637-06-2)
- To become a teacher. The Role of Reformed Church teacher training in the development of the sociological processes of vocational careers, (Co-Author) KRE PK, 2024. 157 p. (ISBN 978-615-6637-24-6, https://doi.org/10.5281/zenodo.12634157)
- Miért (nem) leszek pedagógus?, Budapest: KRE-L'Harmattan Kiadó (2021) (ISBN: 978-963-414-865-4)
- Érték, rend, értékrend: A keresztyén pedagógusokkal szemben támasztott minőségi és etikai elvárások, valamint azok kodifikációs problémái, Budapest: Patrocinium Kiadó (2018) (ISBN:978-963-413-203-5)
- Kotsis Iván (Tudós tanárok - tanár tudósok sorozat), Budapest: Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum (2003) (ISBN:963-9315-64-8)
- Józsefváros közoktatása: az alapfokú oktatás története 1777-től 1994-ig (társszerző), Budapest: Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum (2006) (ISBN:963-9315-97-4)
Alkotószerkesztőként jegyzett tanulmánykötetek
Hogy az iskola mindannyiunké legyen: szemelvények a Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola projektpedagógiai munkásságából (alkotószerkesztő), Budapest: Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola (2009)
Pedagógiai kaleidoszkóp: előadások a Budapesti Pedagógusok Szakmai Szervezete konferenciáiról (társ-alkotószerkesztő), Budapest: Budapesti Pedagógusok Szakmai Szervezete (2005) (ISBN:963-218-492-0)
Kihívások és válaszok az általános iskolában (alkotószerkesztő), Budapest: Ikerhold Kiadó, (2004) (ISBN:963-9312-90-8)
Felsőoktatási tankönyvek
A református nevelés-oktatás jogi keretei és intézményrendszere, In: Fülöpné Kántor Judit; Lehoczky Mária Magdolna; Orisek Márta; Szontagh Pál; Váradi Ferenc: A református pedagógusképzés gyakorlata, Nagykőrös: Károli Gáspár Református Egyetem Pedagógiai Kar (2024) pp. 39-54. (ISBN: 978-615-6637-34-5)
A vezetői szerep: Hatékony vezetés 1. (egyetemi jegyzet), Budapest: Nemzeti Közszolgálati Egyetem (2018) (ISBN:978-615-5057-97-7)
A vezetői szerep: Hatékony vezetés 1. (tréneri kézikönyv), Budapest: Nemzeti Közszolgálati Egyetem (2018)
Mesterséges intelligencia és oktatás
- Pedagógusjelöltek félelmei és várakozásai a mesterséges intelligencia oktatási felhasználása kapcsán: Gondolatok egy kutatás kezdetén In: Karlovitz János Tibor (szerk.) Pedagógiai reflexiók korunk néhány kihívására, Grosspetersdorf, Ausztria : Sozial und Wirtschafts Forschungsgruppe (2025) pp. 253-264.
- Teacher candidates' fears and expectations about the use of artificial intelligence in education, PRACTICE AND THEORY IN SYSTEMS OF EDUCATION 20: 1 pp. 34-44., 11 p. (2025)
Hivatás- és pályamotiváció
A döntés küszöbén - óvodapedagógus hallgatók pályaszocializációja SÁROSPATAKI PEDAGÓGIAI FÜZETEK 32, pp. 109-118. (2023)
Óvodapedagógus-hallgatók hivatás- és pályamotivációja, szerepfelfogása, In: Szontagh Pál; Tolnai Ágnes; Váradi Ferenc; Váradi-Kusztos Györgyi: Pedagóguskép-pedagógusképzés: A református pedagógusképzés eredményei a pálya- és hivatásszociológiai folyamat horizontján, Nagykőrös: Károli Gáspár Református Egyetem Pedagógiai Kar, pp. 81-104. (2023)
A hivatás- és pályamotiváció a pedagóguspályán, In: Szontagh Pál; Tolnai Ágnes; Váradi Ferenc; Váradi-Kusztos Györgyi: Pedagóguskép-pedagógusképzés: A református pedagógusképzés eredményei a pálya- és hivatásszociológiai folyamat horizontján, Nagykőrös: Károli Gáspár Református Egyetem Pedagógiai Kar, pp. 11-41. (2023)
Óvodapedagógus jelöltek szerepfelfogása és hivatásmotivációja, In: Katalin Kéri, Ambrusné; Krisztián, Józsa; Katalin, Kanczné Nagy; Anita, Tóth-Bakos; Diána, Borbélyová; Tímea, Mészáros (szerk.): 14th International Conference of J. Selye University: Pedagogical Sections, Komárno, Szlovákia: Selye János Egyetem pp. 197-206. (2023)
Professional and career motivation in the teaching profession, In: Szontagh P. I., Tolnai Á., Váradi F., & Váradi-Kusztos Gy.: To become a teacher. The Role of Reformed Church teacher training in the development of the sociological processes of vocational careers, KRE PK, Nagykőrös, 2024., pp. 5-46.
Vocational, Career-motivation and Role-perception of kindergarten-educator trainees, In: Szontagh P. I., Tolnai Á., Váradi F., & Váradi-Kusztos Gy.:To become a teacher. The Role of Reformed Church teacher training in the development of the sociological processes of vocational careers, KRE PK, Nagykőrös, 2024., pp. 98-131. (ISBN 978-615-6637-24-6, https://doi.org/10.5281/zenodo.12634157)
Hivatás- és pályamotiváció a Kárpát-medencei óvodapedagógus- és tanítójelöltek körében, KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE 20 : 1-2 pp. 41-49. (2022)
Hivatás- és pályamotiváció a KRE PK végzős óvodapedagógusai körében, In: Furkó Péter; Csőke Zoltán (szerk.) Tudomány és harmadik misszió: A keresztyén tudós társadalmi szerepvállalása, Budapest, Magyarország: L'Harmattan Kiadó, Károli Gáspár Református Egyetem, pp. 15-29. (2022) (ISBN: 978-963-414-895-1)
Teacher Candidates' Motivations for the Profession and Career Advancements in the Carpathian Basin, INTERNATIONAL JOURNAL OF HIGHER EDUCATION PADAGOGIES 3:2 pp. 24-33. (2022)
Motivations for the Profession and Career Advancements among Teacher Candidates in the Carpathian Countries, INTERNATIONAL JOURNAL OF QUALITY IN EDUCATION 6:1 pp. 1-11. (2022)
Hivatás- és pályamotivációs tényezők első éves óvodapedagógus hallgatók körében, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 31:1 pp. 26-44. (2021)
Hivatás- és pályamotiváció a Kárpát-medencei magyar tanítójelöltek körében MAGISZTER: A ROMÁNIAI MAGYAR PEDAGÓGUSOK SZÖVETSÉGÉNEK SZAKMAI-MÓDSZERTANI FOLYÓIRATA 19:1 pp. 3-16. (2021)
Hivatás- és pályamotiváció a világi és egyházi fenntartású felsőoktatási intézmények pedagógushallgatóinak összehasonlításában, MAGYAR REFORMÁTUS NEVELÉS: REFORMÁTUS PEDAGÓGIAI SZAKLAP 2021:2., pp. 36-45. (2021)
Pedagógusjelöltek hivatás- és pályamotivációja, kutatás a képzés különböző állomásain, PEDAGÓGUSKÉPZÉS: PEDAGÓGUSKÉPZŐK ÉS -TOVÁBBKÉPZŐK FOLYÓIRATA 19(47):3-4 pp. 29-57. (2020)
Pedagógusetika
Pedagógusjelöltek által vallott és követett etikai értékek, In: Berghauer-Olasz Emőke, Gávriljuk Ilona, Hutterer Éva és Pallay Katalin (szerk.): A köz- és felsőoktatás előtt álló kihívások a XXI. században Kelet-Közép-Európában az oktatási reformok tükrében, RIK-U Kft., Ungvár, pp. 419-428. (2019) (ISBN 978-617-7692-33-0)
Erkölcs, jog, hivatásetika, pedagógusetika - protestáns kitekintéssel, MAGYAR REFORMÁTUS NEVELÉS: REFORMÁTUS PEDAGÓGIAI SZAKLAP 2017:(1) pp. 35-48. (2017)
Erköcsi elvárások, etikai szabályozások a protestáns pedagógiában, EVANGÉLIKUS NEVELÉS 2017:(2) pp. 2-22. (2017)
Vezetéselmélet, vezetőképzés
- Value-driven training of leaders in the service of Hungarian denominational (Reformed) public education, HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ) 15:3 pp. 297-317. , 21 p. (2025)
- Értékorientált vezetőképzés a református köznevelés szolgálatában, STUDIA UNIVERSITATIS BABES-BOLYAI THEOLOGIA REFORMATA TRANSYLVANICA 69 : 2 pp. 70-97. , 28 p. (2024)
- Vezetőképzés a református köznevelési hálózatban - koncepció és reflexió, COLLEGIUM DOCTORUM: MAGYAR REFORMÁTUS TEOLÓGIA 20 : 1. pp. 75-107. , 32 p. (2024)
- Keretek és lehetőségek a református köznevelésben - rövid összefoglaló, COLLEGIUM DOCTORUM: MAGYAR REFORMÁTUS TEOLÓGIA 20 : 1. pp. 9-27. , 18 p. (2024)
Vezetőképzés a református köznevelési hálózatban – koncepció és reflexió, COLLEGIUM DOCTORUM: MAGYAR REFORMÁTUS TEOLÓGIA 1 pp. 75-107. (2024)
Értékorientált vezetőképzés a protestáns köznevelés szolgálatában (absztrakt) In: Fizel Natasa; T. Molnár Gizella (szerk.): 150 éve a pedagógusképzésért – Neveléstudományi konferencia, Szeged: Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, pp. 107., (2023)
Szolgáló vezetés a keresztyén iskolában, MAGYAR REFORMÁTUS NEVELÉS: REFORMÁTUS PEDAGÓGIAI SZAKLAP (1) pp. 13-24. (2019)
Iskolamarketing a gyakorlatban: Mit tehetünk a tanulólétszám megtartásáért, növeléséért? (Szabóné Szél Juliannával), ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 11:(6-7) pp. 21-31. (2001)
Kihívások és válaszok az általános iskolában: minőségfejlesztés, PR, iskolamarketing, BUDAPESTI NEVELŐ: A MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET SZAKMAI FOLYÓIRATA 2001: 4 pp. 88-100., (2001)
Felsőoktatás-metodológia
- Felsőoktatás-pedagógia a digitális korban In: In: Dringó-Horváth Ida et al.: Az oktatásinformatika módszertana a felsőoktatásban – PedagógiAI kiegészítés, Budapest: Károli Gáspár Református Egyetem IKT Kutatóközpontja, L'Harmattan Kiadó (2025) pp. 9-40.
- A református nevelés-oktatás jogi keretei és intézményrendszere, In: Fülöpné Kántor Judit; Lehoczky Mária Magdolna; Orisek, Márta; Szontagh Pál; Váradi Ferenc: A református pedagógusképzés gyakorlata, Nagykőrös: Károli Gáspár Református Egyetem Pedagógiai Kar (2024) pp. 39-54.
A református köznevelés intézményei és a református pedagógusképzés kapcsolata, In: Tolnai Ágnes (szerk.) Gyakorlati felkészítés, pálya- és hivatásszocializáció a református pedagógusképzésben, Nagykőrös: Károli Gáspár Református Egyetem, Pedagógiai Kar pp. 1-2. (2023)
Development of specialized continuation trainings using the tools of mixed training modes In: K. Kéri, D. Borbélyová, Š. Gubo. (eds.): 13th International Conference of J. Selye University. Sections of Pedagogy and Informatics. Conference Proceedings, J. Selye University, Komarno, 2021, pp. 161-170. (ISBN: 978-80-8122-413-3)
A pedagógus szakvizsgára felkészítő szakirányú továbbképzés fejlesztése a kombinált képzésfejlesztés eszközeivel (Tolnai Ágnessel) ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 71:(7-8) pp. 50-62. (2021)
A pedagógusképzés mint értelmiségképzés, In: Furkó Péter és Szathmári Éva (szerk.): Népszerű tudomány, tudománynépszerűsítés. Studia Caroliensia. A Károli Gáspár Református Egyetem 2019-es évkönyve. Budapest: Károli Gáspár Református Egyetem; L'Harmattan Kiadó, pp. 247-256. (2020)
Etika tantárgy-pedagógiai kurzus a Károli Gáspár Református Egyetem Tanítóképző Főiskolai Karán, In: Ollé János (szerk.): V. Tanárképzés Napja Konferencia - Kortárs pedagógiai szakirodalom, Veszprém, Pannon Egyetem Modern Filológiai és Társadalomtudományi Kar, pp. 34. (2019) (ISBN 978-963-396-122-3)
Lehetetlen küldetés (?), avagy etika tantárgy-pedagógiai kurzus indítása a Károli Gáspár Református Egyetem Tanítóképző Főiskolai Karán, In: Bukor József, Kanczné Nagy Katalin és Tóth-Bakos Anita: A Selye János Egyetem 2018-as X. Nemzetközi Konferenciájának tanulmánykötete – tantárgypedagógiai szekció, Selye János Egyetem, Komárno, pp. 92-98. (2018) (ISBN 978-80-8122-252-8)
Keresztyén pedagógia
- Keretek és lehetőségek a református köznevelésben – rövid összefoglaló, COLLEGIUM DOCTORUM: MAGYAR REFORMÁTUS TEOLÓGIA 1 pp. 9-27. (2024)
- Gondolatok a keresztyén pedagógia elméletéről és gyakorlatáról, In: Fehér, Ágota; Mészáros, László (szerk.) "...megtisztítja azt, hogy több gyümölcsöt hozzon" (Jn 15,2) VIII. Keresztény Neveléstudományi Konferencia, Vác, Magyarország: Apor Vilmos Katolikus Főiskola, pp. 209-218. (2022) (ISBN: 978-963-730-673-0)
- The Ethics of Christian Pedagogy, RELIGIOUS DIALOGUE AND COOPERATION 2022 : 3 pp. 120-128. , 9 p. (2022)
- Keresztyén pedagógus - itt és most In: de Muynck, Bram; Vermeulen, Henk; Kunz, Bram; Ábrám, Tibor; Szontagh, Pál: A keresztyén pedagógia esszenciája: Rövid áttekintés, Budapest, Magyarországi Református Egyház Református Tananyagfejlesztő Csoport., pp. 91-95. (2019) (ISBN: 9786155834035)
- Keresztyén pedagógia, keresztyén pedagógus In: László Emőke (szerk.) A szolgálat ékessége: Tanulmányok Fruttus István Levente hetvenedik születésnapja alkalmából, Budapest: Károli Gáspár Református Egyetem; L'Harmattan Kiadó, pp. 177-186. (2018) (ISBN:978-963-414-453-3)
- Kompetenciaértelmezés a keresztyén pedagógiában, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 2016: (9-12) pp. 88-98. (2016)
Oktatástörténet
A Józsefváros közoktatása 1950-1994 között: általános iskolai oktatás a VIII. kerületben, NEVELÉSTÖRTÉNET: A SZÉKESFEHÉRVÁRI KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA FOLYÓIRATA 3:(1-2) pp. 137-161. (2006)
Tudós tanár - tanár tudós: Dr. Kotsis Iván építészprofesszor, NEVELÉSTÖRTÉNET: A SZÉKESFEHÉRVÁRI KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA FOLYÓIRATA 1:(2) pp. 100-113. (2004)
Luther Márton, a pedagógus, CREDO: EVANGÉLIKUS MŰHELY 2:(1-2) pp. 19-24. (1996)
Hátránykompenzáló pedagógia
Együttnevelés a gyakorlatban, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 20:(7-8) pp. 128-136. (2010)
Gondolatok napjaink iskolai kihívásairól a gyakorló pedagógus szemével, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 55:(5) pp. 30-39. (2005)
Hogy az iskola mindannyiunké legyen, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 14:(3) p. 53. (2004)
Gondolatok a hátrányos helyzetű és veszélyeztetett gyermekek intézményi megsegítéséről (Szilas Györggyel), BUDAPESTI NEVELŐ: A MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET SZAKMAI FOLYÓIRATA 2003: 2 pp. 3-11. (2003)
Együtt-működés: romaintegráció és/vagy társadalmi integráció, SZAKOKTATÁS: AZ ORSZÁGOS PEDAGÓGIAI INTÉZET SZAKKÉPZÉSI IGAZGATÓSÁGÁNAK PEDAGÓGIAI FOLYÓIRATA 53:(10) pp. 26-28. (2003)

