Válogatott publikációk

MTMT azonosító: 10050535

Magyar Tudományos Művek Tára (MTMT) publikációs jegyzék innen letölthető.

MTMT közlemény és idéző összefoglaló táblázat innen letölthető.

ORCID adatbázisban szereplő közlemények innen letölthetők.

Monografikus művek

Alkotószerkesztőként jegyzett tanulmánykötetek

  • Hogy az iskola mindannyiunké legyen: szemelvények a Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola projektpedagógiai munkásságából (alkotószerkesztő), Budapest: Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola (2009)

  • Pedagógiai kaleidoszkóp: előadások a Budapesti Pedagógusok Szakmai Szervezete konferenciáiról (társ-alkotószerkesztő), Budapest: Budapesti Pedagógusok Szakmai Szervezete (2005) (ISBN:963-218-492-0)

  • Kihívások és válaszok az általános iskolában (alkotószerkesztő), Budapest: Ikerhold Kiadó, (2004) (ISBN:963-9312-90-8)

Felsőoktatási tankönyvek

  • A vezetői szerep: Hatékony vezetés 1. (tréneri kézikönyv), Budapest: Nemzeti Közszolgálati Egyetem (2018)

Mesterséges intelligencia és oktatás

  • Pedagógusjelöltek félelmei és várakozásai a mesterséges intelligencia oktatási felhasználása kapcsán: Gondolatok egy kutatás kezdetén In: Karlovitz János Tibor (szerk.) Pedagógiai reflexiók korunk néhány kihívására, Grosspetersdorf, Ausztria : Sozial und Wirtschafts Forschungsgruppe (2025) pp. 253-264. 
  • Teacher candidates' fears and expectations about the use of artificial intelligence in education, PRACTICE AND THEORY IN SYSTEMS OF EDUCATION 20: 1 pp. 34-44., 11 p. (2025)

Hivatás- és pályamotiváció

  • A hivatás- és pályamotiváció a pedagóguspályán, In: Szontagh Pál; Tolnai Ágnes; Váradi Ferenc; Váradi-Kusztos Györgyi: Pedagóguskép-pedagógusképzés: A református pedagógusképzés eredményei a pálya- és hivatásszociológiai folyamat horizontján, Nagykőrös: Károli Gáspár Református Egyetem Pedagógiai Kar, pp. 11-41. (2023)

Pedagógusetika

Vezetéselmélet, vezetőképzés

  • Értékorientált vezetőképzés a protestáns köznevelés szolgálatában (absztrakt) In: Fizel Natasa; T. Molnár Gizella (szerk.): 150 éve a pedagógusképzésért – Neveléstudományi konferencia, Szeged: Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, pp. 107., (2023)

Felsőoktatás-metodológia

  • Felsőoktatás-pedagógia a digitális korban In: In: Dringó-Horváth Ida et al.: Az oktatásinformatika módszertana a felsőoktatásban – PedagógiAI kiegészítés, Budapest: Károli Gáspár Református Egyetem IKT Kutatóközpontja, L'Harmattan Kiadó (2025) pp. 9-40.
  • A református nevelés-oktatás jogi keretei és intézményrendszere, In: Fülöpné Kántor Judit; Lehoczky Mária Magdolna; Orisek, Márta; Szontagh Pál; Váradi Ferenc: A református pedagógusképzés gyakorlata, Nagykőrös: Károli Gáspár Református Egyetem Pedagógiai Kar (2024) pp. 39-54.
  • A pedagógusképzés mint értelmiségképzés, In: Furkó Péter és Szathmári Éva (szerk.): Népszerű tudomány, tudománynépszerűsítés. Studia Caroliensia. A Károli Gáspár Református Egyetem 2019-es évkönyve. Budapest: Károli Gáspár Református Egyetem; L'Harmattan Kiadó, pp. 247-256. (2020)

  • Etika tantárgy-pedagógiai kurzus a Károli Gáspár Református Egyetem Tanítóképző Főiskolai Karán, In: Ollé János (szerk.): V. Tanárképzés Napja Konferencia - Kortárs pedagógiai szakirodalom, Veszprém, Pannon Egyetem Modern Filológiai és Társadalomtudományi Kar, pp. 34. (2019) (ISBN 978-963-396-122-3)

Keresztyén pedagógia

  • Keretek és lehetőségek a református köznevelésben – rövid összefoglaló, COLLEGIUM DOCTORUM: MAGYAR REFORMÁTUS TEOLÓGIA 1 pp. 9-27. (2024)
  • Gondolatok a keresztyén pedagógia elméletéről és gyakorlatáról, In: Fehér, Ágota; Mészáros, László (szerk.) "...megtisztítja azt, hogy több gyümölcsöt hozzon" (Jn 15,2) VIII. Keresztény Neveléstudományi Konferencia, Vác, Magyarország: Apor Vilmos Katolikus Főiskola, pp. 209-218. (2022) (ISBN: 978-963-730-673-0)
  • The Ethics of Christian Pedagogy, RELIGIOUS DIALOGUE AND COOPERATION 2022 : 3 pp. 120-128. , 9 p. (2022)
  • Keresztyén pedagógus - itt és most In: de Muynck, Bram; Vermeulen, Henk; Kunz, Bram; Ábrám, Tibor; Szontagh, Pál: A keresztyén pedagógia esszenciája: Rövid áttekintés, Budapest, Magyarországi Református Egyház Református Tananyagfejlesztő Csoport., pp. 91-95. (2019) (ISBN: 9786155834035)
  • Keresztyén pedagógia, keresztyén pedagógus In: László Emőke (szerk.) A szolgálat ékessége: Tanulmányok Fruttus István Levente hetvenedik születésnapja alkalmából, Budapest: Károli Gáspár Református Egyetem; L'Harmattan Kiadó, pp. 177-186. (2018) (ISBN:978-963-414-453-3)
  • Kompetenciaértelmezés a keresztyén pedagógiában, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 2016: (9-12) pp. 88-98. (2016)

Oktatástörténet

  • A Józsefváros közoktatása 1950-1994 között: általános iskolai oktatás a VIII. kerületben, NEVELÉSTÖRTÉNET: A SZÉKESFEHÉRVÁRI KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA FOLYÓIRATA 3:(1-2) pp. 137-161. (2006)

  • Tudós tanár - tanár tudós: Dr. Kotsis Iván építészprofesszor, NEVELÉSTÖRTÉNET: A SZÉKESFEHÉRVÁRI KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA FOLYÓIRATA 1:(2) pp. 100-113. (2004)

Hátránykompenzáló pedagógia

  • Gondolatok a hátrányos helyzetű és veszélyeztetett gyermekek intézményi megsegítéséről (Szilas Györggyel), BUDAPESTI NEVELŐ: A MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET SZAKMAI FOLYÓIRATA 2003: 2 pp. 3-11. (2003)

  • Együtt-működés: romaintegráció és/vagy társadalmi integráció, SZAKOKTATÁS: AZ ORSZÁGOS PEDAGÓGIAI INTÉZET SZAKKÉPZÉSI IGAZGATÓSÁGÁNAK PEDAGÓGIAI FOLYÓIRATA 53:(10) pp. 26-28. (2003)